(Her)positionering voor financiële bedrijven
Creëer een missie gedreven merkidentiteit waar medewerkers en klanten trots op zijn
Creëer een missie gedreven merkidentiteit waar medewerkers en klanten trots op zijn
Creëer een merkidentiteit waar medewerkers en klanten trots op zijn
Bij een bedrijfsopvolging, overname, een forse groei of een andere verandering, in de financiële dienstverlening is het hot topic. Natuurlijk wil je intern en extern de mensen meekrijgen in je verandering. Je medewerkers en je (nieuwe) klanten. Je wilt een duidelijke herkenbaarheid uitstralen. Dat kan lastig zijn. Stel jij jezelf vragen als:
Het antwoord: verbind je merk aan de markt. Daar vind je de relevantie.
Positionering voor bedrijven is voor financieel dienstverleners die door een verandering hun merkidentiteit willen (her)formuleren. Omdat je als adviseur of kantoor na een bedrijfsovername, groei of bedrijfsopvolging de koers aanscherpt. Die aanscherping wil je sterk in de markt zetten zodat medewerkers en klanten je nieuwe koers omarmen en vol trots met je mee gaan.
Antwoorden op identiteitsvragen vind je door terug en vooruit te kijken: naar de oorsprong en de toekomst van het bedrijf. En de juiste vragen te stellen. Naar binnen te keren, voordat je naar buiten gaat. Maar daar is het vaak donker. Het is als een blinde vlek. Je ziet het zelf niet.
Zekere zinnen over je bedrijf waarin de trots doorklinkt. Zodat klanten zin in je hebben.
Dit is het punt waarop ik in kom vliegen. Een professional die spiegelt, spart en schrijft. De informatie ophaalt en vertaalt naar je corporate story, missie, visie en strategie. Of, om in mijn woorden te spreken: door zinnen te geven aan je zin en zichtbaarheid.
Positionering gaat over het hart van je bedrijf laten spreken. Waar en voor wie je klopt het hart van je business? En waarom?
Om tot een eigenzinnige positionering te komen, zoomen we in op:
Hoewel de zinnen die uiteindelijk je missie en visie vormen vaak heel eenvoudig klinken, gaat daar een traject aan vooraf waarin we in het hart van je organisatie duiken om te komen tot een authentieke missie, visie, strategie en verhaal. Een positionering die klopt zoals het hart van je bedrijf.
Na een overname, bedrijfsopvolging of andere verandering stel je koers bij naar een koers die leidt naar de nieuwe doelstellingen. Om diezelfde reden is het ook logisch om je missie, visie, corporate story, boodschap en strategie onder de loep te nemen. Want als het bedrijf en de doelstellingen veranderen, is het noodzaak om ook je positionering daarop aan te passen.
Als je dat niet doet:
Kortom, je positionering aanscherpen is essentieel als je ook na de verandering in je bedrijf wilt dat medewerkers en klanten voor je blijven kiezen en je samen de doelstellingen wilt halen.
Aan het formuleren van je missie, visie, strategie, belofte en het schrijven van je corporate story gaat een tof traject vooraf. En dat doen we vooral heel praktisch.
Om de organisatie te leren kennen.
Om de persoonlijke waarden en de organisatorische waarden helder te krijgen.
Om draagvlak te creëren en de vernieuwde positionering van binnen naar buiten uit te dragen
Bekendmaking van de vernieuwde missie, visie, strategie en corporate story aan alle medewerkers en betrokkenen.
Een zichtbare herinnering aan de nieuwe merkgedachte zodat je klanten en medewerkers meeneemt in het nieuwe hoofdstuk.
Met journalistiek, merkmarketing, inlevingsvermogen, klanten in de financiële dienstverlening (Generali, Nh1816 Verzekering, De Goudse, a.s.r. Geldmaat, Uitvaartverzekeringwijzer.net) en een flink portie positiviteit combineer ik professionaliteit met mijn praktisch vermogen en positivteit voor een frisse wind door jouw merk. Samen zetten we je sterk in de markt.