Merkstrategie

Doe het zoals Moeke 

Wil jij de go-to-person worden binnen je niche? Dan hoef je maar één ding te doen: stel jezelf authentiek op. Bij jezelf blijven dus. Je merk versterken vanuit je missie. Laat dit doorstralen in de kleinste details. Bijvoorbeeld zoals Moeke doet.

Moeke

Vorig weekend schoof ik aan bij Moeke in Nijkerk. Moeke claimt dat het een plek is waar iedereen graag over de vloer komt. Moeke zorgt voor de hapjes en de drankjes. Bij Moeke is het altijd feest.

En dat vertaalt zich terug in uitingen als: ‘Moeke heeft altijd Gin’ maar ook ‘Op je mooiste dag mag Moeke niet ontbreken’.

Oma

Hoewel de ambiance bij Moeke niet zozeer nostalgisch is, doet Moeke mij een beetje denken aan langsgaan bij mijn oma. Alles kan. Oma heeft altijd wel iets in huis. Toen mijn zeebaars op was en het glas Campo di Marzo Nero d’Avola leeg was, volgde de rekening. De presentatie was zo kloppend. Niets geen kistje of schoteltje. Nee. Een oude bordeaux rode knip. Met daarin een pepermuntjes en de rekening.

Knipoog

De oude knip is een fantastische knipoog naar het oma-gevoel en versterkt daarmee het merk Moeke. Want als je eet als bij oma, dan betaal je als oma.

Waar staat jouw merk voor?

Zo’n klein moment in een restaurant vind ik enorm inspirerend. Al betalend schreef ik in mijn hoofd deze nieuwsbrief. Ideeën borrelden op. Wat kan jij doen om je merk scherper neer te zetten? Kijk eens buiten je branche. Wat gebeurt daar? En hoe kan jij dat vertalen naar jouw branche? Ik snap dat de oude knip van Moeke voor jou niet werkt. Maar misschien inspireert het je wel om je online betaalsysteem om te gooien of om iets verrassends vanuit je merkwaarden aan je facturen toe te voegen.

Verras vanuit je merk. Dat maakt je positie als go-to-person sterk.

Meer inspiratie?

Wil je meer inspiratie om je merkwaarden te vertalen naar je klant? Lees dan ook vooral dit blog waarin een aantal voorbeelden geef.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© Copyright - Mieke Verhoef