Voor wie wil jij een held zijn?
Novotel Amsterdam City. Een grote zaal. Gevuld met ruim 400 ondernemers. De gordijnen dicht. Op het podium een hoge stoel. Op die stoel zit goeroe Eelco de Boer. Vorige week was ik bij zijn seminar. Donderdagavond zoomde marketing-boeddha Dean Jackson vanuit de VS in. Dean is de bedenker van de opt-in pagina. Je weet wel, zo’n internetpagina die je triggert je e-mailadres achter te laten. Sinds donderdag 18.40 uur is Dean mijn hero. Grote kans dat hij, nadat je deze mail hebt gelezen, ook jouw hero is.
Twee belangrijke vragen
Dean stelt tijdens de zoomsessie twee vragen die mij triggeren:
- Wie en wat brengen je vreugde?
- Voor wie wil jij een held zijn?
Superhappyfundays
‘Wat en wie brengen je plezier? Claim je superhappyfundays en leef je leven vanuit plezier. Dat maakt je écht succesvol’, zegt Dean.
Dus doe wat je leuk vindt.
Dat waar je energie van krijgt.
Dat wat jouw missie is.
Dat wat jij hebt te brengen in deze wereld.
Leef vanuit je hart en durf daarvoor te staan.
Draag dat uit.
En:
Omring je met mensen die je energie geven.
Verrijken.
Het is niet het geld maar de herinnering die er toe doet.
Dus leef en werk vanuit vreugde.
Dan komt de rest vanzelf.
Voor wie wil jij een held zijn?
De tweede vraag sluit naadloos aan op de eerste vraag. Geeft de verdieping:
- Je ideale klant zit in de vraag
- Je talent zit ook in deze vraag
- De vraag ontploft van energiegevers, want naast je klant en talent doet hij het ook in de privésfeer goed. Stel je voor, dat je vanaf nu je heldencape omslaat en dat alles wat je doet bijdraagt aan een hero voor iemand zijn. Dat is verrijkend. Voor de ander en voor jezelf.
De vertaling
Ik voel dat mijn pad verandert, als ik mezelf deze vragen stel. Ik wil niet langer alleen de financiële dienstverlener helpen groeien in online zichtbaarheid, expertstatus en klanten. Ik voel dat ik weer toffe interim opdrachten wil doen, maar ook meer ondernemers wil helpen. Vrouwelijke ondernemers bijvoorbeeld.
Vrouwelijke ondernemers helpen groeien
Hoe gedreven ook, voor vrouwen kan ondernemen soms eenzaam en spannend zijn. Want jij bent je merk. Je klant wil jou. Dus je moet je laten zien. Op de foto. Op video. Op social media. Op je website. En dan is er altijd dat stemmetje. De tegenstrijdige andere gedachte.
Mindset en marketing
De oplossing is een combinatie van positieve mindset en marketing. En precies dat is wat ik je leer met de workshop ‘Claim zelfverzekerd je online podium‘. Ik maak je sterk in je online zichtbaarheid en mindset. Je gaat naar huis met een praktische contentplannig, uitgewerkte updates en een flinke boost in je zelfvertrouwen. Uiteraard volop benaderd vanuit joy. Want dat maakt je succesvol. Als marketingboeddha Dean het zegt, dan zijn er geen verdere woorden nodig :).
Dus kom uit je schulp, ga voor de joy en laat jezelf zien. Straal! Kies voor Claim zelfverzekerd je online podium en sla die heldencape om.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!