Mieke Verhoef

Positive finance day: ‘Voeg waarde toe vanuit je essentie’

Wie mij een beetje kent, weet dat ik niet vies ben van positiviteit. Een positieve blik maakt het leven zoveel leuker. Mooier. Energieker. Je snapt dat ik geen seconde hoefde na te denken toen Indra Fishert van Dazure mij uitnodigde voor de Positive Finance Day 2019. Een absolute match. Een dag over klimaat, vooruit kijken, verantwoordelijkheid nemen en teruggaan naar de essentie. En precies dat laatste is waar ik 100% voor sta. Voor je missie staan en die vanuit je hart uitdragen: alleen zo voelt je (potentiële) klant je oprechte intentie. Verbind je en kan je je écht helpen.

Verantwoordelijkheid nemen

Verzekeraar De Goudse was het podium. Verantwoordelijkheid nemen (gewoon doen!), was het overkoepelende onderwerp. Verschillende sprekers inspireerden over de uitvoering daarvan. Willem Vreeswijk van het New Financial Forum bijvoorbeeld. Hij sprak: ‘Wat is jouw invloed op het leven? De financiële branche is de slagader van de economie. Het is juist de financiële branche die alles kan doen om het verschil te maken in de klimaatproblematiek.’ Even wat achtergrondinformatie: Het New Financial Forum draagt bij aan positieve energie. Aan beter doen. Verantwoordelijkheid nemen. 

Klimaatverbetering

Klimaatverandering of klimaatproblematiek, ik noem het liever klimaatverbetering. Positief ombuigen. De transitie is al ingezet. Op microniveau kan iedereen een steentje bijdragen. Persoonlijk maar ook bedrijfsmatig. Ben & Jerry’s doet dat bijvoorbeeld, vertelde Pleun Lauwerier op het podium bij De Goudse. Ben & Jerry’s werkt zoveel als mogelijk fair trade, geeft mensen een tweede kans en blijft altijd bij de kernwaarden. Of zoals Ben Cohen (de Ben van Ben & Jerry’s) het zelf zegt: ‘Don’t leave your values at the door’.

Expertstatus

Het citaat van Ben Cohen is de spijker op zijn kop. Grijp terug naar je bestaansrecht. Voeg waarde toe vanuit je oprechte intentie. En nee, dat is geen geld verdienen. Je intentie vind je daaronder. Als je ergens voor staat, blijf er dan voor staan. Zo bereik je de expertstatus. Claim je autoriteit. Kiezen je klanten bewust voor jou. Zij kiezen niet voor je product of je dienst. Ze kiezen voor de manier waarop jij het doet.

Terug naar de essentie

Daarom is het belangrijk om je merk af te pellen. Terug naar de essentie. Het hart van je business. Je DNA. Vertaal dat naar aansprekende content, waarmee je inzoomt op de vragen, problemen, pijn en behoeften van je publiek. Inspireer. Los op. Bied de helpende hand. Zo verbind je écht met je klant.

Verbinden met je klant

Je DNA vertalen naar aansprekende content, kan lastig voor je zijn. Juist als je midden in je bubbel zit. Een externe blik kan dan heel verfrissend zijn. Als contentstrateeg denk ik graag met je mee. Ik werk interim voor (veelal financiële) bedrijven, maar geef ook 1 op 1 sessies waarin ik je vanuit een andere blik naar je business en content laat kijken.

Waarde toevoegen

De Positive Finance Day vat ik samen als vanuit je oprechte intentie waarde toevoegen. Waar gaat het nu echt om je in je leven? Voor wie kom jij je bed uit en voor wie wil jij een held zijn? Help je klanten. Help je geliefden. Vanuit je kennis. Vanuit je hart. Vanuit je verantwoordelijkheid. Voor je omgeving. Voor de toekomst. Dat is klimaatverbetering. Letterlijk. En figuurlijk.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

16 − 3 =

© Copyright - Mieke Verhoef