Je bent je merk (mijn persoonlijke verhaal)

Je bent je merk. Dat geldt voor jou. Maar ook voor mij. Daarom heb ik ook mijn eigen merk afgepeld naar mijn overtuigingen, waarden en… mezelf. En dat betekent een verandering! In dit blog deel ik mijn pad, wat ik tijdens mijn eigen afpelsessie heb ervaren, waar ik voor sta en natuurlijk wat de verandering betekent.

Kiem Copywriter

Zomer 2018. Juli. De zon schijnt volop. Het is mijn eerste maand als volledig zelfstandig ondernemer. Mijn ervaring die ik als journalist en later als contentspecialist bij onder andere Generali heb opgedaan, wil ik delen. Inzetten voor meerdere bedrijven. Dus ga ik die zomer uit de file (heerlijk) en loop ik de zoldertrap op. Kiem Copywriter is geboren. Ik klap mijn laptop open en schrijf ijzersterke SEO-teksten en helpfull blogs voor een leuke klantenkring. Tijdens de vakantie in Frankrijk stem ik de laatste voorwaarden voor mijn eerste interim klus af. En zo start ik in september bij Geldmaat (toen nog Geldservice Nederland).

Interim contentspecialist

Zo combineer ik de zoldertrap met de file. Een perfecte mix voor mij. Maar ook drukker dan ooit. Inmiddels weet ik wat elke ondernemer weet. Je kiest voor de vrijheid van het ondernemerschap en tegelijkertijd werk je meer dan je van te voren dacht. Met als verschil dat het nu volop vanuit je eigen missie is. Vanuit je hart. Het voelt niet als werk. Maar als een heerlijke flow. Waarin je vol gas gaat.

En toen…

Maandagmiddag. Ergens eind november, begin december 2018. Brownies en Downies Alkmaar. Een tafel. Twee laptops en daarachter twee gedreven contentmarketeers. Samen werken ze aan een tof linkbuildproject voor Uitvaartverzekeringwijzer (ja, ook voor de uitvaartbranche kun je heel toffe dingen doen). Ik ben één van de twee. Als mijn telefoon gaat, loop ik even naar de sofa die voor in het restaurant staat. Kijkend op de Kanaalkade neem ik op. Het is de marketingmanager van Nh1816 Verzekeringen. Of ik open sta voor een interim opdracht.

Corporate online positionering

En zo combineer ik het eerste half jaar van 2019 mijn eigen zolder met de zolder van Nh1816 Verzekeringen. Een super toffe interim opdracht. Want ik mag me niet alleen tegen de corporate online positionering aan bemoeien, ik zit ook in de hoofdredactie van ZEST Magazine, zet een social media strategie neer en maak uiteraard content. De veelzijdigheid, mijn kennis delen en het werken in een warm team: ik vind het super fijn.

werkboek online zichtbaar zijn

Werkboek bij de workshop Claim je online podium.

Kennisdelen

Op mijn eigen zolder schrijf ik steeds minder voor andere opdrachtgevers. Ik doe aan cherry picking. Het is een bewuste keuze. Ik wil minder schrijven, meer mijn kennisdelen. De zomervakantie van 2019 benut ik om na te denken over de uitvoering. De hoe.

Een middag op het strand

Op een prachtige middag in september geef ik mijn eerste 1 op 1 sessie. Ik huur een heerlijke locatie aan het strand. Mijn eerste klant en ik, samen werken we aan haar aanvalsplan voor haar online zichtbaarheid. Ik leer haar hoe ze haar online podium claimt. Deel mijn kennis en mijn creativiteit. Ze gaat naar huis met een praktisch en uitgewerkte contentplanning. Het compliment dat ze mij na afloop geeft, is precies de reden waarom ik de 1 op 1 sessie geef:

‘Ik zocht een concreet plan voor mijn online zichtbaarheid, zodat ik mij niet meer hoef af te vragen wat ik wanneer online zet. Mieke is planmatig sterk en erg creatief. Ik weet nu wat ik wanneer post. De sessie zorgt dat ik continue onder de aandacht ben bij mijn ideale klant. De aanpak van Mieke geeft mij veel rust.’

Workshops

Na de 1 op 1 sessie voel ik hoe gaaf ik het vind om andere ondernemers te helpen groeien in hun online positionering. Mee te denken en mijn kennis en creativiteit te delen. Ik wil meer sessies geven. Niet alleen 1 op 1, ook in kleine groepjes. Zodat ondernemers elkaar ook inspireren. Profiteren van meer energie en dynamiek. Ik merk aan alles dat Kiem Copywriter als naam niet meer klopt. Het dekt de lading niet meer. De afpelsessie begint.

Marketing en mindsetboeken

Marketing meets mindset op mijn boekenplank.

Thuiskomen bij jezelf

Hoewel ik rationeel sterk ben, is mijn spirituele snaar ook behoorlijk ontwikkeld. (Naast businessboeken lees ik ook boeken als ‘Leven met de maan’ en ‘Het universum staat achter je’). Alsof het zo moet zijn, stelt Dean Jackson tijdens een event van Eelco de Boer in oktober de vragen:

‘Who and what brings you joy?’ en ‘Voor wie wil je held zijn?’

Noem het afpellen, noem het thuiskomen bij jezelf. Name it. Maar de vragen maken het ineens zo helder voor mij. Want dit is precies waar het om gaat. Doe wat je leuk vindt, waar je goed in bent voor diegenen die je echt kan helpen en waar je een goede energie mee hebt.

Kiem 2.0

Ik denk na over Kiem 2.0. Waar ga ik naartoe? Wat zijn mijn volgende dots op mijn roadmap? En met wie? Want ik merk dat ik het op mijn eigen zolder soms toch wel wat eenzaam vind. Ik wil mijn energie delen en vanuit mijn oprechte intentie ondernemers en bedrijven helpen in hun online positionering en zichtbaarheid. Adviseren en creëren via:

Sterk positioneren

Helpen vanuit mijn kennis, betrokkenheid en gedrevenheid. Mijn specialisme, energie en positiviteit delen. Het komt uit mijn hart. Ik wil ondernemers en bedrijven stevig op het online podium helpen. Want voor iedereen is er een mooi online podium. Mits je hem claimt vanuit je merkwaarden voor je niche en er daadwerkelijk op wil gaan staan.

Uit je hart

 

Jij bent uniek. Wat jij doet, doe je vanuit jouw overtuigingen, waarden en diepste verlangens. Jouw dienst, jouw service, jouw business: je doet het op jouw manier. En juist dat is wat jou onderscheidt van het bedrijf of de persoon die dezelfde dienst als jij aanbiedt. Want niemand doet het op jouw manier. Vanuit jouw hart. En juist dat, jouw manier, dat is je kern. Daar ligt het goud. Je onderscheidend vermogen waarmee jij je opMERKelijk kan profileren. Online kan opvallen. Waardoor je publiek niet meer om je heen kan. Zodat jij transformeert naar dé autoriteit in je vakgebied binnen je niche.

Deze tekst staat in mijn werkboek ‘Claim je online podium en is zo de spijker op zijn kop. Het is waar ik voor sta. Jezelf onderscheiden in een maatschappij vol ZZP’ers, freelancers en ondernemers begint 100% bij jezelf. Bij je waarden, je missie en je oprechte intentie.

Nieuwe (vertrouwde) naam

Mieke VerhoefJe snapt, Kiem Copywriter klopt niet meer. Ik ben meer dan een copywriter. Wil meer geven en delen dan een copywriter. Ik ben niet alleen een copywriter, een tekstschrijver, een journalist, een seo-tekstschrijver, een contentspecialist en een contentstrateeg. Ik ben… mezelf! En zo is Mieke Verhoef geboren (eigenlijk 36 jaar geleden al :)). Ik ben mijn merk. Ik ben Mieke Verhoef. Gedreven, betrokken, specialistisch, energiek en positief. En ik help ondernemers en bedrijven groeien in online zichtbaarheid, expertstatus en klanten.

The word is out!

Wil jij extra energie voor je communicatievraagstukken, samen met mij aan jouw aanvalsplan voor je online zichtbaarheid werken of de workshop Claim je online podium volgen?  Bel of mail mij gerust, ik bruis van de energie en creativiteit. En die deel ik graag met je.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

20 − veertien =

© Copyright - Mieke Verhoef