Mieke Verhoef

Zo leef je het leven van je dromen (plus zo zet je dit ook in voor je klanten)

Het meest waardevolle in het leven, is niet te koop. Dat maakt geluk onbetaalbaar. En dat klinkt dan weer onbereikbaar, maar als je het omdraait is geluk feitelijk gratis. Mits je het geluk kan zien en voelen. Geluk zijn momenten. Dat wat je niet vast kan houden, maar tegelijkertijd vast wil houden. En juist het tijdelijke en het onvervangbare van het moment, maakt het moment tot een geluksmoment. In dit blog neem ik je mee in de onschatbare waarde van geluk plus hoe dit als financieel dienstverlener inzet voor je marketing.

Geluk

Het zien van een zeehond tijdens een wandeling op het strand, een vlinder die om je heen danst, een afgevallen blad in de vorm van een hart, de geur van de zee, het bos of een warme appeltaart, de schaterlach van je dochter, je zoon die met zijn voetbalteam na een goal juichend terug rent naar de middenlijn, voor het eerst voet zetten op een eiland, de prachtige ogen van je geliefde die je blik vangen, een rondje hardlopen voor dag en dauw. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hier kan geen huis, auto, jas of tas tegenop.

Zintuigelijk

Geluk is iets zintuiglijks. Kunnen doen waar je zin in hebt, doordat je niet vastzit maar juist het gevoel dat het in je losmaakt ten volste kunnen voelen. Daar heb je geen geld voor nodig. Wel een goede gezondheid. En tijd. En precies die twee, zijn niet te koop maar heb je wél nodig om geluk te ervaren. Want als jij door een drukke baan of volle week gehaast bent, is je geest niet vrij genoeg om dat hartvormige blad dat op de grond ligt te zien. En als je gezondheid te wensen over laat, is voor dag en dauw een rondje hardlopen door de natuur en beleven hoe het is om samen wakker te worden met de natuur, een utopie.

Kansen voor financieel dienstverleners

Geluk is niet te koop. Het is onbetaalbaar, maar gratis als je de tijd en een goede gezondheid hebt. Dat is hoe ik het zie. En dat is ook waar  kansen voor financieel dienstverleners liggen. Want als financieel dienstverlener verkoop je geen verzekeringen, hypotheken, woningen of scheidingen. Nee, je verkoopt een droom. Geluk. Ga maar eens na. Je klant koopt bij jou dat huis. Een woondroom, want het stel wil groeien als gezin. Extra slaapkamers, voor kinderbedjes. Extra ruimte voor die grotere tafel om samen geluksmomenten zoals het smullen van die warme appeltaart, te beleven. En als verzekeraar is het niet de verzekering maar de wens dat het gedroomde (en inmiddels gerealiseerde) familiehuis ook na een brand weer die fijne plek voor het hele gezin is. En als het gezin om wat voor verdrietige reden uit elkaar groeit, dan verkoop je als mediator niet een scheiding maar je verkoopt het gevoel en het vertrouwen dat je als partners zelf verder kunt en dat het voor de kinderen goed is geregeld. Doordat jullie ook na de scheiding samen die goede en verantwoordelijke ouders blijven. Als scheidingscoach verkoop je het vertrouwen om (weer) jezelf te zijn.

Zingeving

Geluk is de vrijheid om te doen wat je wil. Dat gaat niet over geld maar over kiezen. Kiezen voor wat je echt wilt. Die wandeling maken, de natuur in, de wind in je haren voelen tijdens een rondje hardlopen, de zonsopkomst op je snoet voelen, de blik van je geliefde vangen doordat je alle aandacht voor hem of haar hebt. Bij kiezen voor wat je echt wilt, kom je uit op gezondheid en tijd. Want als jij je goed voelt en de tijd hebt, kun je je hart volgen en jezelf zijn. Geluk begint bij de verantwoordelijkheid nemen om te luisteren naar je behoeften en verlangens. Dat gaat over goed voor jezelf zorgen. Qua leefstijl maar ook financieel. Zodat je de financiële ruimte hebt om je tijd aan iets anders te besteden dan werk. De financiële vrijheid hebben om jezelf te zijn. En hoe mooi is het als je dit om kan draaien? Dat je door jezelf te zijn, de financiële vrijheid hebt. Dus dat je je geld verdient door jezelf te zijn? Doen wie je bent, noem ik dat. Een ultiem doel dat veel mensen nastreven. Zingeving. Van betekenis zijn, door jezelf te zijn. En dat is dichterbij dan je denkt. Als je het maar ziet en je verantwoordelijkheid voor neemt.

Brug

En dat is de brug die ik voor de meelezende financieel dienstverleners wil maken. Help je klanten hun dromen realiseren. Zoom in je marketing en belofte in op geluk en het nemen van de verantwoordelijkheid. Juist omdat je in dit lichaam maar een leven hebt. Net zoals je maar een gezondheid hebt. Geluk dat maak jezelf. En daar kun jij je klanten in bijstaan. In hun geluk doordat zij de (financiële) vrijheid voelen om te  doen waar hun hart sneller van gaat kloppen. Jij hebt daar de oplossingen voor. Zoom daar eens op in, in je uitingen. Help je klant het leven van hun dromen leven. Dan volgen zingeving en meer droomklanten, vanzelf.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

19 − negentien =

© Copyright - Mieke Verhoef