Groene wereld verzekeren - Foto: Marleen Bos

Hoe financier en verzeker je de nieuwe way of life?

Hoe verzeker je de nieuwe wereld waarin een generatie minimalisten opstaat die leeft volgens een deeleconomie? Die zoveel werken als nodig is om in hun onderhoud te voorzien? Die tijd op onbetaalbare waarde schatten? Een groep solisten die niet de sterren van de hemel zingt maar die straalt als een sterke persoonlijkheid. Een groep die duidelijk een eigen keuze maakt. Van wie de beste vriend zichzelf is. Die graag alleen zijn. Niet omdat dat zij ‘zielig’ of een kluizenaar zijn. Maar omdat het een way of life is? Een andere manier van denken. Denk je mee?

Deelauto

Ik houd er wel van. Een positieve blik vooruit. Denken in wat wel kan. Niet met de meute mee, maar ontdekken wat er achter die hobbel is. Een growth mindset, heet dat. Denken in oplossingen. Financiële producten zijn ook oplossingen. Oplossingen voor het probleem van de consument. Of een bedrijf. Maar wat gebeurt er als de problemen veranderen? Dan veranderen de oplossingen van jou als financieel dienstverlener ook. Hoe kom je aan voldoende premie als de deelauto de trend is? Om maar iets te noemen.

Als de problemen van je klant veranderen, veranderen jouw oplossingen

Kansen

Maar kijk ook naar de woningnood en zet dat af tegen de toenemende behoefte om alleen te zijn. Ik las onlangs nog over die trend in Flow Magazine. En dan vraag ik mij dus af, als tiny houses als paddenstoelen uit de grond schieten, zijn je premie opbrengsten dan ook tiny? Of als kinderen die steeds vaker in twee huizen wonen omdat papa en mama niet meer samen zijn, in hoeverre heeft dit effect op jouw omzet? Of kijk naar de toenemende interesse in natuur begraven, welke ‘problemen’ en oplossingen brengt dat met zich mee? Een veranderende markt, biedt kansen. Hoe speel jij daarop in?

 

Dan vraag ik mij dus af, als tiny houses als paddenstoelen uit de grond schieten, zijn je premie opbrengsten dan ook tiny?

Footprint

De wereld verandert. Ons land verandert. Wij veranderen. We kijken vooruit. Zijn bewust. Leven bewust. Maken keuzes bewust. Denken in oplossingen voor een betere balans tussen werk en privé, maar ook tussen onze behoeften en onze footprint. We doen steeds minder hoe het hoort en steeds vaker zoals wij het willen. Dat kan in een eigenzinnig land als Nederland. Daar kun je jezelf zijn. Want er is ook maar één iemand die weet wat je echt wilt. En dat ben jezelf.

Toekomstbestendig verzekeren en financieren

Leven is veranderen. Mijn tip: verander als financieel dienstverlener mee. En dan bedoel ik niet door een drone verzekering aan te bieden. Nee, kijk verder. Over de hobbels heen. Ga voor die growth mindset. Zoals de nieuwe generatie (die zoals ik dat voorspel straks vaker kiest voor een latrelatie, een plekje voor zichzelf, een deelauto en een leven waarin zij  van betekenis kunnen zijn) die ook heeft. Zodat je toekomstbestendig bent en daardoor klaar bent voor de nieuwe generatie en voor hun van betekenis kunt zijn. Omdat je hun begrijpt, hun ziet in hun wensen en behoeften en omdat je niet belegt in wapens maar in groen.
Als jij nu dé financieel dienstverlener bent voor gezinnen tja… dan botst het behoorlijk als je er straks bent voor BAM-mers (Bewust Alleenstaanden Mensen, ik gooi er maar even een term in)

Gezien worden, is een primaire levensbehoefte. Zie je nieuwe klant, zodat zij jou kunnen zien. Het klinkt misschien simpel, maar spannender is het ook niet. Kies, zodat je ook straks gekozen kan worden.

Dat is hoe ik het zie. En dat maakt mij benieuwd naar jouw blik.

Deel je hem?

Groet, Mieke

Ps: De inhoud van dit blog is niet voor iedereen. Maar eerlijk, je bent er ook niet voor iedereen toch? Ook jij hebt je niche. Daarom moet je niche bij je passen, zodat jij je zo min mogelijk hoeft aan te passen. Ik heb de laatste die je adviseert het roer faliekant om te gooien. Blijf bij jezelf. Want als jij nu dé financieel dienstverlener bent voor gezinnen tja… dan botst het behoorlijk als je er straks bent voor BAM-mers (Bewust Alleenstaanden Mensen, ik gooi er maar even een term in). Maar zit je al in de groene revolutie, laat dit artikel dan eens door je hoofd dansen. Want neem van mij aan, iedereen wil ergens bij horen. Ook dat is een primaire behoefte. Dat geldt ook voor BAM-mers. En jij kan die club, coöperatie, verzekeraar, financieel dienstverlener zijn. Mits je over de hobbels vooruitkijkt en de kansen ziet en pakt.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

20 − elf =

© Copyright - Mieke Verhoef