Mieke Verhoef masterclass social selling

Geven is van onschatbare waarde (plus 3 voorbeelden)

Soms is het heerlijk om eens heel erg gek te doen. Om je diensten en verdiensten eens flink uit zijn verband te trekken. Hoogstwaarschijnlijk ben je het met mij eens dat bij uitstekende diensten uitmuntende verdiensten horen. Toch is geven van onschatbare waarde. In dit blog leg ik je uit wat die waarde is én hoe ik dat doe.

Geven is van onschatbare waarde

Hoe voel jij je als een cadeau krijgt? Vereerd? Speciaal? Gezien? Gewaardeerd? Ik zet erop in dat een van deze antwoorden (of een combinatie hiervan) voor jou klopt. En wat voel je als je een aanbod krijgt, dat eigenlijk niet kan? Ben je argwanend of voelt het als een niet te missen kans? Het antwoord kan hier twee kanten opvallen. Maar nu komt het:

Stel je voor dat jij dat waanzinnige aanbod doet. Een aanbod dat eigenlijk niet kan. Waarbij je diensten en verdiensten volkomen uit balans zijn. Waarbij je voornamelijk geeft. Hoe voel jij je dan? Ik heb dat nu een aantal keer gedaan, en ik kan je zeggen: het voelt goed. Fantastisch zelfs. Reden: ik geef. Ik help mensen. Ik mag iemand verrijken. Maak iets toegankelijk wat anders ontoegankelijk zou blijven. Dit laatste, is voor mij de key.

Even terug: je krijgt een waanzinnig aanbod waarbij product en prijs volkomen uit balans zijn. Stel je voor: je voelt die argwaan. Totdat degene die het aanbod doet vanuit haar (of zijn) hart de waarde met je deelt, de plussen, het profijt en de reden waarom zij (of hij) jou dat aanbod doet. Jou helpen. Jou toegang geven tot iets dat anders qua prijs onbereikbaar zou blijven. Hoe voel je je dan? Juist.

Hoe dan?

Een waanzinnig aanbod doen, ik heb het nu aantal keer gedaan. Dit zijn mijn voorbeelden:

  • Masterclass social selling & storytelling
  • LinkedIn-training voor financieel adviseurs
  • Groeigesprekken

Masterclass social selling & storytelling

De masterclass social selling & storytelling:

  • zoomt in op de achtergrond van social selling
  • leert je social selling effectief inzetten
  • triggert je om je merk te vertalen naar waarden
  • spoort je aan je onderscheidend vermogen te formuleren
  • zoomt in op je publiek
  • daagt je uit tot het maken van kwartaalplan voor je online zichtbaarheid
  • motiveert je de juiste marketingmindset te hanteren

En dag bomvol kennis en inhoud voor nog geen 300 euro. De deelnemers kregen zelfs het werkboek ‘Claim je online podium’.

We werkten in een klein groepje. De reacties waren lovend. Daar was ik echt stil van. Voor één van de deelnemers was de masterclass zelfs reden om een vervolgsessie te boeken. Op een fijne locatie aan het strand werkten wij deze week haar online positionering verder uit. Super tof!

LinkedIn-training voor financieel adviseurs

Ook voor financieel adviseurs liggen er online enorm veel kansen. Kansen die nog niet veel adviseurs pakken. De weg naar expertstatus claimen vanuit hun merkwaarden, kan daarom kort zijn. Een groepje van 8 adviseurs zag dat en meldde zich aan voor de tweedaagse LinkedIn-training die ik samen met Marije Reniers gaf. Een tweedaagse voor 500 euro. En omdat deze adviseurs geen btw kunnen aftrekken, besloten Marije en ik dit bedrag inclusief btw te doen. Dus 2 dagen volle bak kennis, inspiratie, een aanvalsplan en een werkboek voor het claimen van expertstatus op LinkedIn voor 500 euro. Eigenlijk kan dit niet.

De training verdeelden wij over twee donderdagen. Niet alleen de deelnemers zagen op LinkedIn hun profijt van deze training. Ook Marije en ik. De positieve reacties, het enthousiasme en de zelfs de aanbevelingen domineerden rondom die donderdagen onze LinkedIn-meldingen.

Groeigesprek

Ik zie het zo vaak gebeuren: experts  delen een update op social media, maar die update is het eigenlijk net niet. Want:

  • Te commercieel
  • Gaat van links naar rechts
  • Heeft überhaupt geen boodschap

Dit zijn slechts 3 van de vele voorbeelden. Deze experts willen graag hun kennis delen, zichtbaar zijn, verbinden, social selling effectief inzetten, maar weten simpelweg niet hoe. Om die reden houd ik elke maand een aantal gratis groeigesprekken waarin ik mijn gesprekspartner telefonisch een aantal vragen stel en waardevolle tips meegeef.

Geef!

Geef en je krijgt het terug. In de vorm van een vervolgsessie, waardevolle reacties en warme aanbevelingen bijvoorbeeld. Durf daarom te geven. Zet iets in de etalage. Dat kan een masterclass, training, groeigesprek maar ook een gratis e-book zijn. Durf te geven (en stel jezelf open om te ontvangen).

Nóg een keer

Omdat ik mensen heel graag wil helpen en omdat de reacties zo positief, enthousiast en lovend zijn, geef ik donderdag 6 februari nóg een keer de masterclass social selling en storytelling. Voor nog geen 300 euro, een dag vol kennis, inspiratie, een aanvalsplan en een werkboek vol waardevolle tips en achtergrondinformatie. Als je nu denkt: yes, daar wil ik graag bij zijn, ik wil graag meer weten over social selling en ik mezelf online sterker positioneren, je weet nu dat ik het heel tof vind om je te helpen. Het is een aanbod dat eigenlijk niet klopt. Totaal uit verband is. Maar enorm aansluit met mijn oprechte intentie om je te helpen. Het is in Alkmaar, en bourgondiër als ik ben, mag je rekenen op een heerlijke verzorging.

 

PS: nieuwsgierig naar de LinkedIn-training van Marije en mij? We hebben besloten om de training in mei opnieuw te geven. Stuur mij gerust een berichtje als je interesse hebt om bij de training te zijn.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

dertien − een =

© Copyright - Mieke Verhoef