Waarom kiezen klanten voor jou?

Waarom kiezen klanten voor jou?

En waarom ben jij dan zo goed?’, vroeg een ondernemer mij onlangs. Tja, blaas dan maar eens hoog van de toren waarom mensen voor jou kiezen. Ik antwoordde iets in de trant van ‘Kijk maar even op LinkedIn bij mijn aanbevelingen. Of op mijn website. Daar staat er ook een aantal.’ Hollandse bescheidenheid natuurlijk. Maar het zette mij wel aan het denken. Want waarom zou je niet gewoon heel direct antwoorden wat je klanten je teruggeven? Dus ik herpakte me.

En zei:

‘Ik ben nogal bevlogen. Mijn klanten waarderen het dat ik plannen direct concreet vertaal naar de praktijk. Zij beschrijven mij meestal in 4 P’s: Professioneel, Pragmatisch, Positief en Praktisch.’ 

De waarde van je ‘hoe’

De combinatie van mijn bevlogenheid en de 4 P’s, maakt dat klanten voor mij kiezen. Natuurlijk zijn er (veel) meer ondernemers die doen wat ik doe. En ook jij hebt hoogstwaarschijnlijk geen uniek aanbod. Daarom is het belangrijk om scherp te hebben waarin jij onderscheidend bent ten opzichte van je concullega’s. Negen van de tien keer vind je het onderscheid in je aanpak. In je hoe.

Onderscheidend vermogen

Jij doet wat je doet. Daarin ben je hoogstwaarschijnlijk niet de enige. Vraag jezelf daarom af hóe jij het doet. En hoe doen je concullega’s het? Daarin zit je verschil. Je onderscheidend vermogen. Je waarden. Je absolute jij. Jouw oprechte intentie. Draag dat uit. Het is de reden waarom mensen voor jou kiezen.

Tip!

Tip: Breng je visie en je waarden terug in je online positionering. Verwerk ze in je social media updates, in je blogs en in je nieuwsbrieven. Vergeet ook je tone of voice niet. Het maakt je authentiek. Je versterkt je unieke jij. Zo spreek je vanuit je hart en intentie de juiste klanten aan.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

10 − vijf =

© Copyright - Mieke Verhoef