Gouden eeuw voor contentmarketing

Gouden eeuw voor online marketing

Boven de ingang van de Burgerzaal in het Paleis op de Dam vind je haar. Stap de zaal binnen, draai je om, kijk omhoog en je ziet tussen de Stedemaagd en de grote klok de Vrede. Als je ooit in het Paleis op de Dam bent geweest, weet je dat ze neerkijkt op drie grote kaarten. Ze straalt niet alleen over de hele wereld, zelfs door het hele Universum. Haar mindset brengt welvaart. Want in een vredelievende wereld heerst vertrouwen, de basis voor welvaart. Voor omzet. Voor winst. Daarom in dit blog: de les die je wil leren van Vrede in de huidige Gouden Eeuw voor online marketing.

Ondernemersgeest

De inkt was vrijwel droog. De 80-jarige oorlog met Spanje was nog maar net ten einde, toen de bouw van het stadhuis startte. Er heerste vrede in de stad. De ondernemersgeest van de Amsterdammers bloeide op. Welvaart trok aan. Niet alleen in de stad. Schepen voeren uit. Specerijen en goederen werden in het verre oosten gehaald, opgeslagen in grote pakhuizen en verhandeld. Het was de Gouden Eeuw. Het was vrede en Amsterdam was welvarend.

Scheurbuik

Welvaart vloeit voort uit vrede. Dat laat de verbeelding van de vrede in de Burgerzaal zien. Bij haar voeten ligt haar rijkelijke oogst. De symboliek reikt verder. In de huidige tijdgeest brengt handel vanuit vrede je nog steeds welvaart. Natuurlijk is er in de tussenliggende eeuwen flink wat veranderd. Vandaag de dag hoef je niet naar het verre oosten te varen. Scheurbuik oplopen is ook niet nodig. Handel gaat anno nu online. Surfen is genoeg. En content maken. Want online zichtbaar zijn, online verbinden met je (potentiële) klant en ook verkopen valt of staat met waardevolle content. En juist dat laatste is waar veel financieel adviseurs buikpijn van krijgen: waardevolle content maken.

Missie

Waardevolle content maken hoeft niet lastig te zijn. Hanteer deze gouden regel:

Maak content vanuit je missie

Content maken vanuit je missie zorgt voor verbinding. Als je vanuit je missie je bestaande klanten én potentiële klanten helpt, ben je oprecht. Als financieel dienstverlener ligt je missie mogelijk in het verlengde van:

  • Oplossingen bieden bij financiële vraagstukken
  • Kopzorgen over financiën wegnemen
  • Zekerheid bieden

Het is mijn missie om financieel dienstverleners te helpen groeien in online zichtbaarheid, expertstatus en klanten. Alles wat ik online deel draagt daaraan bij. Elke post, of het nu op social of een blog is, bevat een tip. Ik geef. Ik deel mijn kennis. Bied waarde. Omdat ik weet dat het voor veel financieel adviseurs beter kan. Er liggen zoveel online kansen. Ik wil oprecht helpen. Het is ook de reden waarom ik een aanvalsplan heb ontwikkeld waarin ik samen met mijn klanten voor een heel kwartaal content bedenk én maak. Zo help ik mijn klanten direct vooruit.

Wat je geeft, krijg je terug

Als je content maakt die je missie dient, ben je authentiek. Voeg je waarde toe en win je vertrouwen. En dat is de essentie. Het is de wet van de wederkerigheid. Wat je geeft, krijg je terug. Handel vanuit vrede. Vanuit je missie. Dan komt de welvaart vanzelf. Eeuwenoude symboliek, zichtbaar in het Paleis op de Dam. En ook vandaag de dag nog zo waar.

PS:

Wil jij ook online het vertrouwen winnen maar krijg je al buikpijn (of scheurbuik) bij het idee dat je updates voor je social kanalen moet bedenken én maken? Werk met mijn aanvalsplan en ervaar de rust van uitgewerkte updates voor een heel kwartaal. Val op, win het vertrouwen en ervaar de welvaart.

In een vrijblijvend groeigesprek leg ik je uit wat het plan inhoudt en ontdekken we of het plan ook voor jou kan werken. Nieuwsgierig? Stuur mij een berichtje, dan maken we een afspraak voor jouw groeigesprek.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

een + elf =

© Copyright - Mieke Verhoef