seo-tekstschrijver

Online opvallen -> ontvang de tips

LinkedIn-updates, nieuwsbrieven, blogs en berichten op andere social media zijn niet alleen voor A-merken of hippe marketingmarketingbedrijven. Ook, of misschien wel juist, voor de financiële dienstverlening liggen de kansen online voor het oprapen. Maar… online opvallen bij je (potentiële) klanten, hoe doe je dat?

Kansen liggen online voor je neus

Grote bedrijven en A-merken hebben forse marketingbudgetten waarmee zij de tofste en opvallendste content maken. Zij zien de kansen en pakken ze. Oók als je dienst persoonlijk advies is, liggen de kansen online voor je neus. En nee, je hebt geen marketingbudget als AH nodig om die kansen te pakken.

Klanten veranderen

De klant anno 2019 is anders dan laten we zeggen twintig jaar geleden. Hij belt niet zomaar naar je kantoor. Hij is nieuwsgierig. Gaat op onderzoek uit. Ook als hij van zijn familie of vrienden hem vertellen dat jij die goede gesprekspartner bent, top advies geeft en goed meedenkt. Dan nog oriënteert hij zich eerst online.

Online positioneren

Online is de plek waar je klant jou wil leren kennen. Dat gaat verder dan het hebben van een website. Nog niet veel financieel adviseurs zien dit. Dat betekent: kansen! Als financieel adviseur is dit het moment om je online te positioneren en te onderscheiden. Hoe eerder je hiermee start, des te makkelijker het is. Om de simpele reden, dat nog niet veel financieel adviseurs online hun expertstatus claimen.

Expertstatus claimen

Als adviseur wil jij de ‘go-to-person’ zijn. Dé persoon waar je (potentiële) klant aan denkt als hij financieel advies of hulp nodig heeft. Aan de worth of mouth heb je vandaag de dag niet meer genoeg. De expertstatus claim je anno 2019 ook online. Online opvallen is dan bittere noodzaak. De mogelijkheden zijn eindeloos. Je moet alleen even weten wat die mogelijkheden zijn en hoe je die toepast.

Online opvallen: ontvang de gratis tips

Werken aan je online zichtbaarheid kan nieuw voor je zijn. Hoe pak je dat aan? Donderdag 29 augustus verstuur ik een nieuwsbrief met daarin tips waarmee je direct aan de slag kan zodat je in september online opvalt bij je (potentiële) klant. Wil je hem ook ontvangen én elke maand de tips voor online opvallen in je mailbox? Boost je inspiratie en schrijf je nu in via het linkerblokje op mijn homepage. Als cadeau ontvang je alvast 10 praktische tips voor opvallende content.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zes − vijf =

© Copyright - Mieke Verhoef