online zichtbaarheid vergroten

Online zichtbaarheid: de noodzaak van een strategie

Je online zichtbaarheid vergroten, meer opvallen, online opgemerkt worden: als online ondernemer ben je er zo’n beetje dagelijks mee bezig. Je blogt wat. Post iets op social media. Reageert op een update. Werken aan je online zichtbaarheid is onderdeel van je strategie. Ho, wacht. Even terug. Strategie? Ja, strategie. Want zonder strategie is werken aan je online zichtbaarheid gelijk aan hagel schieten. En dat wil je niet. Alle ondernemers met een online business aan de strategie dus. In dit blog leg ik je de noodzaak van een online strategie uit en geef ik je handvatten om via een strategie je online zichtbaarheid te vergroten.

Wat post ik waar en wanneer?

In de praktijk zie ik dat veel financieel dienstverleners met hagel schieten. In de trant van: ‘Ik moet nodig weer eens wat posten’. Waarbij de vraag ‘Wat plaats ik waar en wanneer?’ eigenlijk continu door hun hoofden spookt. Onrust. Lichte stress misschien. Een overkoepelend plan ontbreekt. Er zit geen lijn in de updates. En al helemaal geen verhaal. Je voelt wel dat je iets ‘moet’ posten om je online zichtbaarheid te vergroten, maar de grote waarom blijft in de basis onbeantwoord. Terug naar de tekentafel dus.

Waarom online zichtbaarheid vergroten?

Werken aan je online zichtbaarheid is noodzakelijk als je wilt verbinden met je publiek, vertrouwen wilt winnen en een fanbase wilt opbouwen. Inzetten op online opvallen en opgemerkt worden, is de enige manier als jij de ‘go to person’ wilt zijn. Dat jij degene bent waar je publiek voor kiest als ze jouw dienst of product nodig hebben. Juist omdat jij hun vertrouwen al hebt gewonnen, de verbinding al hebt gelegd. Omdat het zaadje al is gepland. Ook voor financieel dienstverleners is het noodzakelijk om online zichtbaar te zijn. Juist nu. De klant verandert. De word of mouth is niet genoeg. De klant doet online onderzoek. Bezoekt je website. Je social media kanalen. Het is belangrijk dat die kennis en vertrouwen uitstralen.

Inzoomen op je merk

Verbinden, vertrouwen winnen, een fanbase opbouwen….hoe doe je dat? Daar heb je een strategie voor nodig. Een plan waarin nauwgezet over elke post is nagedacht. Zowel op social als op je eigen media. Een plan waarin elke post benoemd staat. Een plan waarin elke post bijdraagt aan het grote geheel. Jouw verhaal en jouw missie. Een online strategie begint dus met jouw verhaal en met jouw missie.

  • Waarom doe je wat je doet?
  • Voor wie doe je dat?
  • Welke pijn los jij op?
  • Wat maakt jouw aanpak daarin uniek?

Het zijn zomaar wat vragen, die mega belangrijk zijn bij het opstellen van je strategie. Inzoomen op je merk brengt je bij de kern van je business. Bij de boodschap die jij wilt delen. De boodschap waarmee jij verbindt, vertrouwen wint en je fanbase opbouwt.

OpMERKelijke content

Financieel dienstverleners die hun online zichtbaarheid willen vergroten, hebben een online strategie nodig. Een duidelijk plan waarin hun merk is afgepeld en vertaald naar een opMERKelijke content. Content die ingaat op de pijn van de ideale klant en die jij oplost vanuit jouw unieke kwaliteiten. Daar ligt namelijk de verbinding. De magic spot. OpMERKelijke content maken, is voor veel financieel adviseurs lastig. Omdat:

  1. Zij hun verhaal niet scherp hebben
  2. Zij het lastig vinden om hun merk te vertalen naar helpfull content voor hun klant
  3. Zij geen of onvoldoende ervaring hebben met het bedenken en maken van opMERKelijke content

Herken je dit? Zonde! Zo laat je onnodig kansen liggen. De kans om te verbinden met je publiek. Het vertrouwen te winnen van je ideale klant. De kans om een fanbase op te bouwen. En omdat je vindt dat je toch iets moet plaatsen, valt de hagel met bakken uit de hemel. Schiet de onrust van het ‘moeten posten’ weer in je hoofd en maak je waardeloze in plaats van winstgevende content. Je snapt, het werkt averechts.

Contentstrategie

Het kan ook anders. Stel je voor dat je een concreet plan hebt, waarin een elke update gestructureerd staat gepland. Voor zowel je eigen media als voor je social kanalen. Stel je voor dat je ‘s morgens je laptop openklapt, je contentstrategie opent en even checkt wat je vandaag gaat posten. Hoe chill zou dat zijn? Weg stress. Weg onrust. Weg hagel schieten. Weg waardeloze content. En hallo opMERKelijke content. Content die verbindt, waarmee je vertrouwen wint. Content die jouw missie ondersteunt. Content die voor je werkt. Mega waardevol is. Voor jou en voor je klant.

Ik denk een 2 dagen met je mee

Werken met een gameplan, een contentstrategie scheelt je zo enorm veel tijd. Stel je voor: een 1 op 1 adviessessie. Waarin we in 2 dagen jouw merk afpellen naar je boodschap, je missie en je unieke kwaliteiten. Waarin we jouw merk vertalen naar opMERKelijke content. Je hebt 2 dagen mijn creatieve geest tot jouw beschikking. Ik onthul je het geheim van consistent online zichtbaar zijn zónder stress. Mijn ervaring, tips en visie deel ik met je. Je gaat naar huis met een uitgewerkte kalender. Een duidelijk plan, dat jij kan volgen zodat jij consistent online zichtbaar bent met opMERKelijke content. Content die werkt voor je merk. Dat is winstgevende content. Ik vraag hier 2197 euro voor. Stel je voor dat je 2197 euro investeert en je:

  • 2 dagen wordt geïnspireerd
  • je boodschap helder hebt
  • leert aan welke voorwaarden opmerkelijke content voldoet
  • een complete contentkalender hebt
  • geen stress meer ervaart van het ‘moeten plaatsen van update’
  • dat elk stukje content bijdraagt aan jouw boodschap
  • dat je jouw publiek verbindt
  • het vertrouwen wint
  • een fanbase opbouwt
  • jij de ‘go to person’ wordt
  • expertstatus claimt

Stel je voor… Hoe ontspannend zou dat zijn. In 2 dagen!

Online zichtbaarheid vergroten

Wil jij als met mij aan de slag en groeien in online zichtbaarheid, expertstatus en klanten? Stuur mij even een berichtje. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

20 − achttien =

© Copyright - Mieke Verhoef