klanten aantrekken organisch

Online klanten aantrekken (organisch)

Wil jij in deze hectische tijd ook online je klanten blijven aantrekken? Nu het coronavirus het dagelijks leven domineert, kan het zijn dat jij dit ook voelt in je business. Hoe ga je daarmee om? En wat kun je nu doen om straks, na de coronacrisis, toch nieuwe klanten te helpen? Zonder dat je een cent aan advertentiekosten spendeert. In dit blog leg ik je het uit.

Klanten aantrekken

Straks is nu. Dus hoe zorg je ervoor dat die afspraken in je agenda komen? ‘Plan een kwartaal vooruit’, tipte iemand mij eens. Een waardevolle tip. Want om straks mensen te mogen helpen, moet je nu in de actiemodus komen. Dus wat kun jij nu doen om straks klanten te helpen? Het antwoord is simpel: klanten aantrekken.

Hoe dan?

Nu klanten aantrekken om ze straks te mogen helpen, hoe doe je dat online? En vooral: organisch. Dus zonder advertenties en bijbehorende hoge kosten. Social selling is je oplossing.

Social selling is blijvend een band opbouwen met je klant en publiek zodat jij ook online de kennispartner bent, jezelf online profileert als expert, je ideale klant je ziet als go-to- person en jij top of mind bent als je klant en publiek een (latente) behoefte hebben.

Social serving

Social selling succesvol inzetten doe je door continue in te zoomen op de pijn, behoeften en verlangens van je ideale klant en die vanuit jouw (merk)waarden op te lossen. Dit betekent dat je niet verkoopt maar vooraf helpt. Daarom vind ik social serving een veel betere term.

De aanpak

De aanpak voor social serving is eenvoudig. Hierboven heb ik het geheim al even verklapt. Ga in op de pijn, verlangens en behoeften van je ideale klant en los die op. Vooraf. Via je content. Nog voordat je klant daadwerkelijk klant is. Het is de wet van de wederkerigheid. Nu helpen en laten zien dat jij die expert bent, wekt bij je ideale klant het gevoel en vertrouwen dat jij de juiste kennispartner bent. Zodat, op het moment dat je ideale klant die (latente) behoefte heeft, jij degene bent aan wie hij denkt.

Go to person

Nu zorgen dat je straks mensen kan helpen, betekent klanten aantrekken. En dat doe je door je te positioneren als de go-to-person binnen je niche. Dus stel je op als die expert. Toon aan dat jij je klant begrijpt, zoom in op hun behoeften, toon die empathie en werk met de juiste strategie om blijvend je ideale klant te prikkelen, te helpen en te inspireren. Dit nu doen, helpt je om straks klanten te helpen.

Positionering & strategie

Je ideale klant aantrekken begint met de juiste positionering en strategie. Dat is je fundament, daarmee zorg je dat de afspraken in je agenda komen. Heb je vragen over je positionering of die strategie? Ik help je graag.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

19 − negen =

© Copyright - Mieke Verhoef