Social is je etalage

Social media is je etalage

Winkelen doe je anno 2019 online. Toch heeft niet iedere ondernemer een webshop. Hoeft ook niet. (Bijna) iedere ondernemer heeft wél social media kanalen en een website. En dat is je goud.

In de praktijk zie ik dat ondernemers worstelen met de vraag ‘wat post ik waar en wanneer?‘. Resultaat is vervolgens 1 van deze 3 situaties:

1. Ik weet niet wat ik waar moet posten, dus ik post maar niets

2. Ik doe regelmatig een post op social media zodat ik online zichtbaar ben

3. Ik deel mijn kennis via mijn website

En eigenlijk is geen enkele situatie de gewenste. Want achter deze situaties ontbreekt het plan.

Overdenking

Daarom een overdenking:

Vraag je af wat er gebeurt als Mark Zuckerberg de stekker uit Facebook trekt. Ben je dan al je content kwijt? Of draai jij je rustig om en slaap je lekker verder, met de gedachte dat de vertaling van je toegepaste kennis op je eigen kanalen (je website) staat?

Gouden tip

Met het antwoord op de overdenking in je achterhoofd, dan nu een gouden tip:

Je website en je nieuwsbrief zijn van jou. Daar bouw je waarde op. Daar vertaal je jouw kennis en help je jouw publiek. Dat zijn de plekken om je publiek te boeien en blijvend te verbinden. Dat waardeert je publiek. En dat waardeert Google (helemaal als je dat met een vaste regelmaat doet en gelijk inzet op SEO, zoals ik bij Generali deed). Zie je social media kanalen als je etalage. Zet ze in voor je eigen marketing. Als bewijsvoering, om je publiek te inspireren. Een tipje van de sluier op te lichten, zodat je publiek weet wat zij kan verwachten als zij voor jouw nieuwsbrief kiezen of kiezen om door te klikken naar je website. Om over de brug van inspiratie naar informatie te wandelen. Bouw via je website en je nieuwsbrief aan je autoriteit en zet dat via social in de etalage.

Online zichtbaarheid vergroten

Vind jij het lastig om autoriteitswaarde op te bouwen? Je kennis te vertalen naar aansprekende content? Je publiek te inspireren? Maar wil je wel je online zichtbaarheid vergroten en groeien in expertstatus en klanten? Ga voor meer rust en content vanuit je hart. Meld je aan voor het aanvalsplan. Samen gaan we aan de slag met jouw kwartaalplan zodat je 3 maanden online zichtbaar bent. Wil weten of Samen content bedenken en maken ook bij jou past en hoe een kwartaalplan voor jou kan werken? Vraag een gratis en vrijblijvend groeigesprek aan.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© Copyright - Mieke Verhoef