Visuele branding

‘Miek, wie maakt jouw foto’s?’ (het verhaal achter mijn visuele branding)

‘Miek, mag ik je wat vragen?’, klinkt het regelmatig. ‘Tuurlijk’, zeg ik dan. Want ik houd ervan, mensen helpen. Hoewel de vragen uiteen kunnen lopen, komt deze steevast elke maand terug: ‘Wie maakt jouw foto’s?’. Daarom popte het idee op om een blog te schrijven over de kanjers achter mijn foto’s. Gewoon, voor iedereen die nieuwsgierig is, die ook zulke foto’s wil en het mij niet (nog) heeft gevraagd.

Niet alleen een fotograaf

In de inleiding verklap ik het al door het woord ‘kanjers’. Want niet alleen mijn fotografe is de een topper (Marleen is de liefste die ik mij kan wensen) ook de schat met wie zij samenwerkt is een topper. En schat bedoel ik hierin letterlijk en figuurlijk. Want Cheryl is meedenkend en zacht als ze is, echt een schat. Maar haar talent is ook van onschatbare waarde. Marleen en Cheryl vormen samen MC Creative duo – fotografie & styling. Marleen maakt de foto’s, Cheryl doet de styling.

Verhalen vertellen

Ik help mijn klanten bij hun positionering. Dat begint bij je verhaal. Wie ben je en waarom doe je wat je doet?, dat is waar ik met mijn klanten naar op zoek ga. In die gesprekken komen er mooie verhalen boven waarin ik de rode draad zoek en woorden geef aan het verhaal en de positionering.

Positionering

Positionering gaat over je eigenheid. In woord maar ook in beeld. Het gaat dus over jou. Jezelf laten zien, kan best heel spannend zijn. Want, ga er maar staan. Voor die camera. Met je gezicht op je social media kanalen. Toch is het noodzakelijk. Daarom is je verhaal helder hebben en daar lekker in leunen, heel fijn.

Herkenbaarheid

Mensen doen zaken met mensen. Jezelf laten zien maakt je herkenbaar en zorgt dat je top of mind bent en blijft. En dan kan je nog zo’n mooi verhaal hebben, zonder uniek beeld laat je toch iets liggen. Je persoonlijke zichtbaarheid.

Online zichtbaarheid

Online zichtbaarheid gaat over jezelf laten zien en horen. Je boodschap uitdragen. Je verhaal vertellen. In woord en in beeld. In personal brandingsessies voor ondernemers help ik ondernemers bij hun positionering en het vinden van de juiste woorden. De next step is beeld. En hoe fijn is het dan als je samenwerkt met kanjers die hun vak verstaan. Die je niet alleen op de foto zetten, maar ook kijken naar de locatie, de kleuren, je verhaal, je boodschap, kortom: naar jou.

Visuele branding

Onlangs deed ik een nieuwe shoot. Ik was door mijn foto’s heen. Kreeg terug van volgers terug dat zij regelmatig dezelfde foto’s voorbij zien komen. Corona gooide even roet in de planning, maar begin november ‘mochten’ we eindelijk. Cheryl regelde de locaties, zei wat ik waar en wanneer aan moest en Marleen deed wat zij zo ontzettend goed kan.

Kameleon

Cheryl haalde mij uit mijn natuurlijke zone plantte mij voor een graffiti muur (‘Dat past zo lekker bij het kameleonen Miek, waar je het altijd over hebt’, zei ze). Dus daar stond ik. Onwennig, maar hé het ondersteunt mijn verhaal dus… go! Op de Schoorlse stuifduinen was ik in mijn element. Magische plek. De natuur, het licht, ik kan er niet over uit. Zo mooi als de natuur kan zijn. ‘Hier gaan we voor ton-sur-ton Miek, het versterkt je verhaal over het aanpassen aan je omgeving’, zei Cheryl. In een lange glansrok en een trui in bijna dezelfde kleur, ging ik op in de stuifduinen. Letterlijk en figuurlijk. En natuurlijk had Cheryl ook een zak popcorn mee, om mijn popcorn (de ideeën die bij oppoppen) visueel te maken.

Ik ben enorm blij met het resultaat. In een heel veilige vibe hebben we samen iets tofs gemaakt. Ben ik ook weer een stap next level gegaan. De komende tijd dus nieuwe foto’s van mij. Op mijn socials en ook op mijn site ga je ze straks zeker zien. Maar eerst deze foto van de kanjers achter de foto’s.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

19 − veertien =

© Copyright - Mieke Verhoef