Mieke Verhoef - Foto: Marleen Bos

Warme leads door social media

Warme leads aantrekken door social media, hoe doe je dat? Het liefst zonder advertenties of een betaald account. Een succesvolle strategie helpt je. Zo’n eentje waarmee je vanuit je missie klanten aantrekt. Zo’n eentje waardoor klanten écht voor jou kiezen. Een strategie die je helpt om te werken met je droomklanten. Zodat je vanuit je volle overtuiging en intentie mensen helpt. Ik schreef er een e-book over (je downloadt ‘m gratis).

Social selling

Online een warme band opbouwen met je droomklant, dat is waar social selling om draait. Dat doe je door:

  1. Hem te helpen, inspireren, prikkelen, verrassen en beïnvloeden
  2. Vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen
  3. Kansen te zien
  4. Hot leads te creëren

Als je via social media warme leads wil creeeren heb je dus een ijzersterke social selling strategie nodig. In mijn e-book lees je hoe in 10 stappen zelf zo’n strategie neerzet.

(ver)Dienen

Zoals de naam doet vermoeden, draait social selling om verkopen. Ik zie dat anders. Social selling draait om vooraf je klant helpen, inspireren en prikkelen voordat hij daadwerkelijk klant is. Het draait om de wet van de wederkerigheid. Om eerst dienen. Dan verdienen. Wat je geeft, krijg je terug.

Stuggles

Hoewel je weet dat online zichtbaarheid belangrijk is om warme leads aan te trekken, kun je tegen een aantal belemmeringen aanlopen. De struggles die ik vaak in mijn trainingen en sessies komen eigenlijk altijd samen in deze 3:

  • Ik vind het spannend om mijzelf online profileren en te positioneren
  • Ik weet niet wat ik moet posten
  • Ik wil wel online klanten aantrekken, maar ik weet niet hoe

Herken je deze struggles? Het e-book gaat je helpen!

OpMERKelijk positioneren

Online klanten aantrekken door social mediaIn het e-book leg ik je uit waarom  positionering vanuit je hart zo belangrijk is. Jouw merk, jouw merkwaarden daar draait het om. Social selling helpt je bij een sterke personal branding. Want jij bent je merk. Jij bent de expert. Dat draag je uit. Daar willen mensen bij horen. Mensen willen met jou werken om wie je bent, niet om wat je doet. Het begint met je ‘why’. Positioneren vanuit je merkwaarden versterkt je merk.

Merk, marketing en mindset

In het e-book breng ik je merk, marketing en mindset samen. Als die drie kloppen, val je op. Je straalt. Je staat vol in je energie. Je bént energie. Het is de law of atrraction. Je boost je zelfvertrouwen (en ik kan het weten). Pas dan klim je op dat online podium. Claim je het. Bereid je voor op de magnetische krachten. Maak je klaar om vanuit je oprechte intentie en zelfvertrouwen je ideale klanten aan te trekken.

10 Stappenplan

‘Jij bent je merk’, is slechts 1 van de 10 stappen van de succesvolle social selling strategie.  In het e-book neem ik je mee hoe je eenvoudig zelf in 10 stappen een succesvolle social selling strategie neerzet. Want als je ideale klant zijn schaarse tijd online besteedt, ben jij daar dan ook?

Als je ideale klant zijn tijd online besteedt, ziet hij jou dan ook?

Groeien in bereik en business

Groeien in je online zichtbaarheid en in je business is het samenspel van je ideale klant aantrekken en die helpen met inspirerende content. Het e-book vertelt je de hoe. Je gaat aan de slag met je positionering, je mindset en je plan om online klanten aan te trekken.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 × vier =

© Copyright - Mieke Verhoef