seo-tekstschrijver Mieke Verhoef

Contentmarketing

Je wilt je klanten boeien en binden. Een band opbouwen met je klant. Zodat hij loyaal wordt aan je merk, producten en diensten. Je hebt weleens gehoord van contentmarketing. Maar hoe je dat aanpakt, je hebt eigenlijk geen idee. Ik leg leg het je uit en maak samen met jou een plan. Ga voor een warme band met je (potentiële) klant. Contentmarketing helpt je online klanten aan te trekken, te verbinden en te groeien.

Wat is contentmarketing?

Laten we bij het begin beginnen. Wat is contentmarketing nu precies? Contentmarketing is klanten aan je binden door content aan te bieden binnen de magic spot. Welke vraag, behoefte of probleem heeft je klant en hoe kan jij dit vanuit jouw merk, product of dienst oplossen? Want daar ligt de key. De relevantie. Zodra de relevantie er is, ben je binnen de magic spot. Dan klopt het. Maak content die je klant helpt en bied de content aan via doordachte on- en offline middelen. Dan kun je boeien. Binden. Het doel van contentmarketing.

Uitbesteden aan een contentspecialist

Verbinden via content lijkt misschien onbereikbaar voor je. Want:

  • Het kost je (te) veel tijd
  • Het is niet je core business. Jij wilt doen waar jij goed in bent (en dat is iets anders dan contentmarketing)
  • Je hebt een strategie en een continue contentstroom nodig

Dus eigenlijk zou het super zijn als je dit kan uitbesteden aan een specialist. Van wie het wel de core business is. Die de ervaring heeft.

De aanpak

Ik geloof in verbinding. Goede content boeit en bindt. Maakt van jou een autoriteit. Goede SEO zorgt ervoor dat je content ook gevonden wordt. De gouden combinatie als je online wil groeien. Dit is aanpak van Kiem copywriter:

1. Contentstrategie

Een contentstrategie is het overkoepelende plan, de leidraad voor de content die jouw missie ondersteunt.

2. Contentkalender

Een contentkalender geeft je een goed overzicht van alle content binnen jouw magic spot.

3. Contentcreatie

Verras je publiek. Maak een continue stroom relevante content.

Contentstrategie

Wil je verbinden met je doelgroep, dan heb je een contentstrategie nodig. Dit is een gestructureerd proces van het bedenken, creëren en distribueren van content die jouw missie ondersteunt en waarmee jouw doelgroepen hun voordeel doen. Het is de leidraad voor alle content die je maakt. Past je idee binnen de strategie? Dan maak je het. Alleen dan. Anders niet. Een contenstrategie opstellen is dus cruciaal. Ik help je hierbij. Ik stel je vragen. Veel vragen. Om tot de kern te komen. Pellen dus, om daarna te groeien.

Contentkalender

Een contentkalender is onderdeel van de contentstrategie. Een waardevol en dynamisch document waarin de pijlers, thema’s, doelgroepen, onderwerpen, genres en invalshoeken staan benoemd. Per jaar, maand, week en dag. Zo heb je een goed overzicht van de contentonderwerpen binnen de magic spot. Dat klinkt misschien lastig. Is het niet. Laat het over aan iemand die dit dagelijks doet én een journalistieke achtergrond heeft. Het enige wat ik van jou vraag is een beetje van je tijd voor een goede brainstormsessie. Wat je terugkrijgt is een goed gevulde contentkalender.

Contentcreatie

Tijd om de mouwen op te stropen. Aan de slag. We gaan content maken, creëren, produceren. De content die op de kalender staat, gaan we uitrollen. Natuurlijk kost dat tijd. Heb je die niet of wil je zelf gewoon doen waar jij goed in bent? Contentcreatie is waar ik goed in ben. Ik doe het dagelijks. Niet voor niets ben ik copywriter en SEO-tekstschrijver. Dus laat dat met een gerust gevoel aan mij over. Zo kies je voor een continue stroom aan verse content.

Freelance en interim

Je merk goed positioneren en verbinden met je doelgroep? Zet in op contentmarketing. Ik help je met het uitwerken van de contentstrategie, het opstellen van een contentkalender en met de contentcreatie. Dat doe ik op interim basis en freelance. Wil je een consistente contentstroom? Kies voor een maandabonnement.

Online opvallen met opMERKelijke content

Wil je consistent online opvallen en leren hoe je content vanuit je merkwaarden maakt? Kortom, wil je een concreet plan op maat? Toegespitst op jouw bedrijf, inclusief een kraakheldere missie plus een gevulde contentkalender zodat je afscheid kan nemen van de stress ‘wat post ik waar en wanneer?’. Check dan de workshop ‘Claim je online podium’.

Gratis groeigesprek

Heb je vragen of ben je benieuwd hoe ik jou als contentstrateeg kan helpen? Neem contact met mij op voor een vrijblijvend groeigesprek.

 

3 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] content vanuit de waarden van je bedrijf, dan klopt het en is het geloofwaardig dat juist jij deze content maakt en deelt. Ik maakte […]

  2. […] je aan betere rankings. Zorg dus dat de techniek van je site op orde is. Verras je doelgroep met aansprekende, helpende en relevante content én ga aan de slag met linkbuilding. Linkbuilding helpt je om hoger in Google te komen. Dat doe je […]

  3. […] Aha! Deze voedingscoach is dus eigenlijk geen voedingscoach maar dé coach voor vrouwelijke ondernemers die vanuit gezonde energie willen ondernemen en gelukkig willen leven. Dat maakt haar de gezondste vrouwelijke business coach. Vanuit gezondheid je business leiden, dat is haar onderscheidende propositie en vanuit haar persoonlijke ervaring heeft ze een authentiek verhaal waaraan zij al haar uitingen kan koppelen. Zo laadt zij haar merk. Een perfect uitgangspunt voor haar contentstrategie. […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© Copyright - Mieke Verhoef