tip contentmarketing

Dit is hem: dé tip voor contentmarketing

Je hebt de AIDA-formule, het APP-intro, de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini en zo kan ik nog wel even doorgaan. Marketingtrucs genoeg. Toch begint het allemaal met één tip voor je contentmarketing. Deze truc is de basis van je (online) verkoop. Zet je hem goed in, dan zie je absoluut je omzetcijfers stijgen. Welke truc de absolute basis in de contentmarketing is? Dat lees je in dit blog.

Denk vanuit je publiek

Daar zit je dan. In een brainstorm over invalshoeken met je team. Bedenkend waarmee jullie dit keer de aandacht trekken van het publiek. Een landingspagina over jullie nieuwste product? Een 1 april-grap? De resultaten van een diepgravend onderzoek? Of een haakje naar iets actueels? Haakjes gebruiken, kan heel goed werken. Mits je dé marketingregel toepast. En dat geldt eigenlijk voor alles wat je maakt waarmee je de aandacht van je publiek wilt trekken. Wat dé tip voor contentmarketing is? Denk vanuit je publiek. Wat is de behoefte van je publiek?

Wat wil je klant écht?

Als je nadenkt over de behoefte van je publiek dan staat deze vraag centraal: ‘Wat wil mijn publiek écht?’. Ik vertaalde deze vraag graag voor je naar de praktijk. Het resultaat zie je hieronder. Je klant wil…

  • Geen
  • Stoel
  • Bed
  • Lamp
  • Haardvuur
  • Kaars
  • CV-ketel
  • Boor
  • Kwast
  • Verf
  • Kast
  • Wasmiddel
  • Wekker
  • Meditatie app
  • Yogalessen
  • Voetbal
  • Racket
  • Hardloopschoenen
  • Zwemles
  • Surfplank
  • Museumkaart
  • Bibliotheekabonnement
  • Duinkaart
  • Bloembollen
  • Kattenbak
  • Hond
  • WC-papier
  • Deodorant
  • Handdoek
  • Vitaminepil
  • Sportabonnement
  • Recept
  • Serveerschaal
  • Koffiezetapparaat
  • Fluitketel
  • Pantoffels
  • Pen
  • Verzekering
  • Bankrekening
  • Map
  • Huishoudelijke hulp
  • Foto’s
  • Speelgoed
  • Spelletje
  • Knutselspullen
  • Website
  • Product
  • Maar
  • Zitten
  • Lekker slapen
  • Licht
  • Warmte
  • Sfeer
  • Warm water
  • Een gat in de muur
  • Strakke kozijnen
  • Hout dat beschermd is tegen vocht en vuil
  • Een opgeruimde kamer
  • Maar schone kleding
  • Een ontspannen ochtend
  • Helderheid en ontspanning
  • Balans tussen lichaam en geest
  • Voetballen
  • Tennissen
  • Een (halve) marathon lopen
  • Een kind dat zich kan redden in het water
  • Surfen
  • Kennis verrijken en dagjes uit
  • (Veel) Lezen
  • De natuur beleven
  • Een bloemrijke tuin
  • Een schoon huis
  • Dagelijkse wandelingen en een maatje
  • Schone billen
  • Fris ruiken
  • Droog lichaam
  • Gezond blijven
  • Fit lichaam
  • Lekker eten
  • Indruk maken op de gasten
  • Koffie
  • Heet water
  • Warme voeten
  • Iets opschrijven
  • Maar een bedrag bij schade
  • Geldzaken beheren
  • Geordende administratie
  • Vrije tijd
  • Herinneringen bewaren
  • Zoete kinderen
  • Een gezinsmoment
  • Iets maken
  • Online zichtbaarheid
  • Oplossing

Verkoop de oplossing

Kortom, verkoop niet je product maar verkoop de oplossing. Welk probleem lost jouw product op? Welke behoefte bevredig je? Zet daarop in met contentmarketing. Als je inzet op de oplossing, herkennen mensen de behoefte en creëer je de behoefte aan jouw product. Dus dé tip in marketingland: verkoop je oplossing, niet je product.

Speciaal voor financieel adviseurs

Wil jij als financieel adviseur weten hoe je dé marketingtip toepast voor jouw klanten? In de video hieronder geef ik je aantal voorbeelden.

 

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Los het probleem van je klant op en maak daar content over […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© Copyright - Mieke Verhoef